Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának saját hajtásrendszerű elektromos autóját mutatták be a minap

Kép címe

A Széchenyi István Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont háromnapos szakmai workshopot rendezett Workshop on Design, Simulation, Optimization and Control of Green Vehicles and Transportation címmel, amelyen bemutatásra került a kutatóközpont saját hajtásrendszerű elektromos autója is. 


A Széchenyi István Egyetemen működő Járműipari Kutatóközpont háromnapos szakmai workshopot rendezett Workshop on Design, Simulation, Optimization and Control of Green Vehicles and Transportation címmel.  A rendezvényen a Kutatóközpont által vezetett Hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatások” és Smart Transport” Kooperatív közlekedési rendszerek infokommunikációs támogatása kutatási projektek témáiról tartottak előadásokat hazai és külföldi kutatók.

A szakemberek olyan társadalmi és ipari kihívásokra adtak válaszokat, mint a városi közlekedés környezeti hatásainak vizsgálata, a zöld közlekedés fejlesztése, vagy az elektromos járművek optimalizációja és irányítástechnikája. A Járműipari Kutatóközpont egy teljes, a környezeti terhelést csökkentő közlekedési rendszer létrehozásán dolgozik. A projekt célja többek között a légszennyezés előrejelzése forgalmi és időjárási adatok alapján. A kutatások az Unió által támogatott, több mint 950 millió forintos projekt keretében valósulnak meg.

A hibrid és elektromos járművek fejlesztése területén a JKK célja olyan megoldások létrehozása az autók elektronikájához, vezérléstechnikájához, irányítástechnikájához, amelyeket a járműipar is hasznosítani tud. A hibrid és elektromos járművek fejlesztését megalapozó kutatásokat a Magyar Állam és az Európai Unió közel 900 millió Ft-tal támogatja. Különös figyelmet fordítanak a szakemberek az elektromos járművek egyes alkotórészeinek tervezésére és fejlesztésére is.

Az egyetem a rendezvény alkalmával bemutatta saját hajtásrendszerű, elektromos autóját, a SZElectra-t. A járművet a legkorszerűbb kommunikációs eszközökkel szerelték fel, valós környezetben végzett további kutatásokhoz. A négykerekes, kétszemélyes jármű győri egyetemen kifejlesztett 15kW teljesítményű hajtórendszere állandó mágneses szinkronmotorból, korszerű motorvezérlésből, lítium akkumulátor csomagból és központi járműirányításból áll. A tervezett teljesítmény mintegy 80 km/h névleges végsebességet biztosít a kb. 340 kg saját tömegű autónak, az alacsony sebességtartományban kiváló gyorsító képességgel. A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kWh akkumulátor csomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km. Nagyobb akkumulátorral – aminek befogadására a jármű fel van készítve - 180-250 km megtételére alkalmas.

A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban. A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer az Egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technikák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez.

Forrás:
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/kicsi_es_kek_sajat_elektromos_kisautot_fejlesztett_a_gyori_szechenyi-egyetem_-_fotok/2382905/
http://profitline.hu/hircentrum/hir/312114/Zold-jarmuvek-fejlesztese-es-elektromos-kisauto-a-Szechenyi-Istvan-Egyetemen